پروفیل M چیست؟ کاربرد و نحوه نصب آن

پروفیل-M-آهن معدن

در صنعت ساختمان سازی از انواع پروفیل های استفاده های بسیار زیادی می شود . یک دسته از این پروفیل های پروفیل های گالوانیزه هستند. این نوع پروفیل ها مانند پروفیل های فولادی نقش سازه ای ایفا نمی کنند اما در اتصالات اجزا به یکدیگر نقش به سزایی دارند.این نوع پروفیل ها اکثرا برای اتصال قطعات فایبر سمنت ( صفخات سیمانی که از ترکیب سیمان و الیاف هستند ) و … استفاده میشوند. که در ادامه به بررسی پروفیل M میپردازیم.

در ابتدا به تعریف پروفیل می پردازیم:  پروفیل مقطعی است که دارای طول بسیار زیاد ( نسبت به مقطع ) است.

انواع پروفیل گالوانیزه:

پروفیل های گالوانیزه به سه دسته V ، M و A می باشد که این نام گذاری به دلیل شکل ظاهری این مقاطع می باشد. که از نظر کاربرد با یکدیگر متفاوت اند. این نوع پروفیل ها به دلیل اینکه در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند معمولا در زیرسازی نما ها استفاده می شوند.

پروفیل-گالوانیزه-آهن-معدن

کاربرد پروفیل M :

پروفیل ام به دلیل شکل ظاهی در اتصال قطحات یا صفحات فایبر سمنت به بده که یا در نما جاهای دیگر ساختمان به بدنه استفاده می شود.همچنن در اتصال دو پانل به یکدیگر استفاده می شود که یکی دیگر از کاربرها یا مزایای آن این است که برای کنترل انبساط و  انقباض دو قطعه از یکدیگر استفاده می گردد

ویژگی های فنی پروفیل گالوانیزه m :

این پروفیل  معمولا تا 0.7 میلی ضخامت دارد و در ابعاد عرضی 110 و 80 تولید می شود که بتوان در انواع انصالات به صورت بهینه از آن استفاد کرد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت تیرآهن ipb, ipe, inp

نحوه نصب این پروفیل :

در اتصال پنل ها یا صفحات فایبر سمتن بر روی بدنه ساختمان در جایی که نیاز است دو پنل به یکدیگر  و به بدنه اتصال پیدا کنند این پروفیل استفاده میگردد. به این صورت که این پروفیل دارای دو بال دی قسمت بالایی پروفیل M و یه بال در قسمت پایینی قرار دارد که در شکل میتوانید ببینید.

دو بال بالایی به منظور اتصال دو قظعه به یکدیگر و بال پایینی به منظور اتصال دو پنل به بدنه استفاده می گردد. در این بین فاصله و پانل به یکدیگر متصل شده در زمان گرما و سرما به دلیل تفاوت های ابعادی در قسمت ساق بال پایینی کنترل شده و به مصالح آسیبی نمیرسد.

در این اتصال به منظور استحام بیشتر از پیچ های مخصوص فایبر سمنت استفاده می شود.

ahanmadan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *