معرفی بهترین کارخانه های تولید پروفیل

بهترین-کارخانه-های-تولید-پروفیل-آهن-معدن

معرفی بهترین کارخانه های تولید پروفیل باید لیستی را شامل شود که همگام با دانش روز و تجهیزات مدرن، باکیفیت‌ترین محصولات را تولید کنند.

ایران جزو رتبه‌های اول دنیا است که دارای معادن گسترده آهن و انواع عناصر فلزی می‎باشد. هدف اکثر تولیدکنندگان فولاد، پرهیز از خام‌فروشی است. به همین جهت انواع ورق‌های فلزی را به روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌کنند. البته انواع ورق تولید شده‎ با عناصر فلزی دیگر مانند آلومینیوم و استیل نیز به بازار عرضه می‎شوند. مواد اولیه صنایع ثانویه برای کارخانجات تولید پروفیل، انواع ورق های فولادی است. پروفیل‌ها کاربرد های مختلفی در صنایع گوناگون دارند. در صنایع کوچک برای ساخت در، پنجره و… تا صنایع بزرگ و حساس مانند صنایع نظامی، هوافضا و کشتی سازی از انواع پروفیل‌ها استفاده می‎کنند.

در ایران بهترین کارخانه های تولید پروفیل محصولات متنوعی را تولید می‎کنند که برخی از آن‎ها نیم قرن قدمت دارند. محصولات تولید شده در این کارخانجات قابلیت رقابت با محصولات مشابه کشورهای تراز اول جهان را دارند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بهترین-کارخانه-های-تولید-پروفیل-آهن-معدن

پروفیل چیست؟ (Profil)

بهترین کارخانه های تولید پروفیل در کشور انواع پروفیل را تولید و به بازار مصرف عرضه می‎کنند. البته برخی از آن‎ها در زمینه تولیدات خاصی فعالیت دارند. به طور مثال کارخانه تولید درب و پنجره‎های upvc که از ورق‎های فولادی کامپوزیت استفاده می‎کنند. پروفیل چیست؟ پروفیل ها، مقاطع فولادی با اشکال مختلف و توخالی هستند که سطح مقطع آن‎ها مربع، مستطیل، دایره یا بیضی می‎باشند. به طور کلی پروفیل‌ها به دو دسته تقسیم می‎شوند:

پروفیل‌های باز یا پروفیل‌های بسته را با عناصر فلزی مانند فولاد، استیل، آلومینیوم و کامپوزیت می توان تولید کرد. برخی کارخانه‎ها به دلیل قیمت بالای برخی از ورق‌ها (مانند استیل)، به صورت سفارشی پروفیل‌هایی با ضخامت، شکل و طول مشخص تولید می‎کنند.

در ادامه بهترین کارخانه های تولید پروفیل در استان‌های مختلف کشور را به شما معرفی می‎کنیم.

بهترین-کارخانه-های-تولید-پروفیل-آهن-معدن

بهترین کارخانه های تولید پروفیل در اصفهان

بدون شک اگر نامی از تولیدات فولادی و پروفیل به میان بیاید لیست بهترین کارخانه های تولید پروفیل در اصفهان، در صدر قرار دارند. اصفهان به عنوان قطب تولید استخراج آهن از معادن شناخته می‎شود. مواد اولیه برای تولید ورق‌های فولادی، کنسانتره آهن، آهن اسفنجی و گندله آهن را شامل می‎شوند. تمام این مواد در اصفهان در دسترس کارخانجات و مجتمع‌های تولیدی قرار دارند.

لیستی از بهترین کارخانه های تولید پروفیل در اصفهان به شرح زیر می‎باشند:

گروه صنعتی نیکان (تاسیس در سال 1363)

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع پروفیل فولادی، لوله، قوطی و چهارچوب است.

گروه کارخانجات تولیدی صنعتی کچو (تاسیس در سال 1361)

اولین محصولات خود را در سال 1372 به  بازار مصرف عرضه کردند. این شرکت در زمینه تولید انواع پروفیل و لوله‌‎های فولادی فعالیت دارد. ظرفیت تولیدی این شرکت 500 هزار تن در سال است.

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان (تاسیس در سال 1383)

این شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی سپاهان است. از سال 1390 به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. در زمینه تولید انواع لوله‌های بدون درز، درز مخفی، استیل و آلیاژهای فولادی فعالیت دارد.

شرکت فولاد علویجه

این شرکت تعاونی در سال 1376 تاسیس شد. هدف از تاسیس این شرکت تولید انواع پروفیل باز، بسته و قوطی است. این شرکت زیر نظر امور تعاونی تولیدی وزارت تعاون فعالیت دارد. این کارخانه در سه فاز راه اندازی شده است که بیش از 260 هزار تن در سال تولید دارد.

شرکت بهفلز سپاهان

هدف از تاسیس شرکت بهفلز سپاهان، تولید انواع پروفیل و لوله‌‌های ساختمانی-صنعتی است. این شرکت در دو فاز به بهره برداری رسیده است. از تجهیزات و ماشین آلات بروز در خط تولید بهره می‎برند و محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‎کنند.

شرکت فولاد آپادانا در شهرک صنعتی جی (تاسیس در سال 1383)

از تولیدات این شرکت می‎توان به انواع پروفیل و لوله‌‌های ساختمانی-صنعتی اشاره کرد. همچنین انواع لوله و مقاطع فولادی از دیگر تولیدات بروز این شرکت هستند. هدف این شرکت تامین نیاز بازار داخل و معرفی خود به بازار کشورهای همسایه می باشد.

بهترین-کارخانه-های-تولید-پروفیل-آهن-معدن

بهترین کارخانه های تولید پروفیل در تهران

اکنون نوبت به معرفی بهترین کارخانه های تولید پروفیل در پایتخت کشور می رسد. استانی که صنایع مختلفی در آن فعالیت دارند، مانند کارخانجات متعدد تولید پروفیل و لوله.

لیست بهترین کارخانه های تولید پروفیل در تهران بعد از قطب فولاد کشور (اصفهان) عبارتند از:

شرکت جهان پروفیل پارس

در سال 1361 به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعتی شروع به فعالیت کرد. این شرکت مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت فولاد مبارکه اصفهان و تولیدکنندگان دیگر تهیه می‎کند. انواع پروفیل های ساختمانی، لوله و انواع قوطی با ضخامت و ابعاد مختلف را تولید می‎کنند.

گروه صنعتی تهران شرق (تاسیس در سال 1380)

در زمینه تولید انواع پروفیل و لوله‌‌های صنعتی – ساختمانی (با ضخامت های مختلف) فعالیت دارد. همچنین در زمینه تولید و ساخت اسکله‌های پیش ساخته فلزی مجوز کسب کرده است. این شرکت در دو فاز، محصولات خود را تولید و به بازار عرضه می کند. در منطقه صنعتی خاتون آباد پاکدشت قرار دارد.

شرکت کیان پرشیا (تاسیس در سال 1380، واقع در شهرک صنعتی شمس آباد)

انواع مقاطع فولادی (صنعت و ساختمان)، انواع لوله‎‌های قطور فولادی اسپیرال (در قطرهای متفاوت) و لوله‎‌های درز مستقیم از محصولات این شرکت هستند. محصولات این شرکت، استاندارد AWWA C200 از کشور آمریکا را دریافت کرده اند. همچنین استاندارد کیفیت از شرکت MOODY انگلستان را دارا می باشند. این شرکت سالانه بیش از 170 هزار تن انواع لوله اسپیرال، لوله فولادی و… را تولید می‎کند.

تولیدکنندگان دیگری که در رده بهترین کارخانه های تولید پروفیل در تهران فعالیت می‎کنند عبارتند از:

بهترین-کارخانه-های-تولید-پروفیل-آهن-معدن

بهترین کارخانه ها و مجتمع های تولید پروفیل در استان مرکزی

یکی دیگر از استان‎های صنعتی که بهترین کارخانه های تولید پروفیل را در خود جای داده است استان مرکزی می‎باشد. این استان جزو سه نام برتر در حوزه تولید پروفیل، لوله، مقاطع فولادی و غیرآهنی است.

نام بهترین کارخانه های تولید پروفیل در استان مرکزی عبارتند از:

مجتمع فولاد هیربد زرندیه

این مجتمع، یک خط تولید کامل را دارا می‎باشد. دارای دو مجتمع با نام‎های صنایع فولاد هیربد زرندیه و صنایع ذوب امید آریان زرندیه است. این کارخانه در شهرک صنعتی مامونیه در شهرستان زرندیه قرار دارد. انواع پروفیل های باز و بسته را برای مصارف ساختمانی تولید می‎کند. همچنین انواع لوله های صنعتی، پروفیل‎های شکل دار، انواع لوله های داربستی و میلگردهای آجدار را نیز تولید می‎کنند. محصولات دیگری مانند انواع شمش های فولادی آلیاژی و غیرآلیاژی نیز در خط تولید این شرکت قرار دارند.

کارخانه آریا صنعت دلیجان

این شرکت در سال 1382 در شهرک صنعتی راوند تاسیس شد. سالانه بیش از 400 هزار تن انواع پروفیل و لوله را تولید می‎کند. انواع پروفیل کف، انواع قوطی در ابعاد مختلف و پروفیل‎های طرح دار یک لبه و دولبه از دیگر تولیدات این شرکت هستند.

مجتمع کارخانجات نورد و پروفیل ساوه (تاسیس در سال 1352)

  • یکی از کارخانجاتی است که قدمت آن به نیم قرن می‎رسد. این شرکت سالانه بیش از 2 هزار تن انواع پروفیل و مقاطع فولادی را تولید می‎کند. محصولات تولید شده در این شرکت عبارتند از:
بهترین-کارخانه-های-تولید-پروفیل-آهن-معدن

معرفی سایر کارخانه های تولید پروفیل در نقاط مختلف کشور

بهترین کارخانه های تولید پروفیل محدود به سه استان ذکر شده نیستند. بهترین کارخانه ها و مجتمع های تولید پروفیل در استان های دیگر نیز احداث شده اند. آن‎ها نیز فعالیت خود را بهترین شکل ممکن ادامه می دهند و باکیفیت ترین محصولات را راهی بازار مصرف می‎کنند. این شرکت ها عبارتند از:

موارد ذکر شده تنها تعدادی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید انواع پروفیل هستند که در سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند. هر یک از آن‎ها در سبد محصولات خود، انواع پروفیل‎ها و مقاطع فولادی را به صورت کامل یا گزینشی تولید می‎کنند. برخی از آن‎ها یک مجتمع کامل هستند که آهن خام را به ورق‎های فولادی و عناصر دیگر فلزی تبدیل می‎کنند.

ahanmadan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *